مناسب ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان:
نوشته شده توسط : aplo

 

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا با برخورداری از استانداردهای سطح بالا، کیفیت آموزشی و محیط امن برای دانشجویان، بسیار معروف هستند. دانشگاه‌های این کشور کاملا مجهز بوده و جدیدترین شیوه‌های آموزشی را ارائه می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات در جهان کارمندان خود را از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا انتخاب می‌کنند. تمام کلان‌شهرهای کانادا دانشگاه‌های بسیار خوبی را دارند.

در کانادا هم شهرهای کوچک و هم شهرهای بزرگ وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دانشجویان باشند. این شهرها بر اساس عواملی چون اعتبار دانشگاه‌های موجود در آن، هزینه‌های زندگی در کانادا و آینده شغلی تقسیم‌ بندی می شوند.

یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند شرایط کار دانشجویی در حین تحصیل و پس از آن است. خوشبختانه در کشور کانادا ارتباط بین بازار کار و دانشگاه به خوبی برقرار شده است و دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، با کمترین بازه زمانی می‌تواند جذب بازار کار شود.

در ادامه به بررسی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا می گردازیم:

  •       مونترال (Montréal)

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است. به واقع یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مونترال است که در واقع از آن به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان یاد می‌شود. مطابق با آنچه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترال بهترین شهر جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. شهر مونترال با بهره مندی از ۴ دانشگاه، ۷ مرکز آموزش عالی با مجوز اعطای مدرک و ۱۲ کالج فنی حرفه ای، بیشترین تعداد دانشجو را در میان شهرهای واقع در آمریکای شمالی میزبانی می کند.

نام 3 دانشگاه شهر مونترال در آخرین رنکینگ QS به چشم می خورد که برترین آنها دانشگاه مک گیل (McGill University) است. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا به حساب می آید. پس از دانشگاه مک گیل، (Université de Montréal) یا دانشگاه مونترال قرار دارد و دانشگاه کنکوردیا

(Concordia University) سومین دانشگاه برتر شهر مونترال است.

تدریس در دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا به زبان انگلیسی صورت می گیرد ولی با توجه به اینکه مونترال شهری فرانسوی زبان است، دانشگاه های بسیاری فقط به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

 

      تورنتو (Toronto)

تورنتو پایتخت استان اونتاریو و بزرگترین شهر کانادا است. این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای چند ملیتی جهان است. این شهر که به عنوان مرکز رشد اقتصادی کشور کانادا شناخته می‌شود در جهت یافتن شغل برای دانشجویان بین‌المللی، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این شهر محسوب می‌شود. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالا و امکانات بی نظیری دارد و به همان میزان شهریه آن نیز جزو بالاترین شهریه‌ها قرار می‌گیرد. دیگر دانشگاه مطرح تورنتو دانشگاه یورک است که از لحاظ تنوع برنامه‌های آموزشی جزو بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود.

 

  •       ونکوور (Vancouver)

ونکوور سومین کلان ‌شهر کاناداست و همیشه در فهرست بهترین شهرها برای زندگی در جهان قرار دارد و یکی از شناخته‌ شده ‌ترین و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کانادا به شمار می رود.

ونکوور یکی از برترین شهرهای دانشجویی کانادا نیز است و دانشگاه بریتیش کلمبیا

(University of British Columbia) و دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University) در این شهر قرار دارند. جزیره ونکوور همچنین دارای دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) و دانشگاه ونکوور آیلند (Vancouver Island University) است.

  •     ادمونتون (Edmonton)

شهر ادمونتون پایتخت استان آلبرتا است که به خاطر فستیوال های سالانه اش به “شهر فستیوال” مشهور شده است. دانشجویان فارغ‌التحصیل در این شهر به سرعت شغل مرتبط با رشته خود را یافته و در سنین پایین موفق به خریداری ملک نیز می‌شوند. ادمونتون صاحب یکی از برترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) است.

 

  •       اتاوا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کانادا است. اتاوا شهری پویا، دارای تنوع فرهنگی و چندزبانه است که بسیاری از ساکنان آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. اتاوا یکی دیگر از شهرهای دانشجویی کانادا است و جزو 50 شهر دانشجویی برتر دنیا هم محسوب می شود.

دانشگاه اتاوا ((University of Ottawa و دانشگاه کارلتون (Carleton University) دو دانشگاه شهر اتاوا هستند.

 

  •      کبک (Quebec)

شهر کبک در قرن هفدهم میلادی تأسیس شده و در حال حاضر پایتخت استان کبک و بخش فرانسوی نشین کانادا است. شهر کبک اماکن تاریخی و جاذبه های معماری فراوانی دارد و ۳۷ اثر تاریخی کشور کانادا در این شهر واقع شده است.

کبک یکی از شهرهای دانشجویی کانادا هم است و دو دانشگاه لاوال  Laval University)) و دانشگاه کبک (Université du Québec)  در این شهر قرار دارند. دانشگاه های شهر کبک اکثرا به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

 





:: برچسب‌ها: ویزای تحصیلی , مهاجرت , دانشجو , کانادا , تحصیل در کانادا , زندگی در کانادا , اقامت کانادا , دانشگاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: